Main image

niedziela, 27 listopada 2011

Mała recenzja czytnika

Od prawie dwóch miesięcy posiadam czytnik i myślę, że jestem w stanie już co nieco napisać na jego temat.
Dla przypomnienia jest to Onyx BOOX x61s - nie ma on wyświetlacza dotykowego - z czego bardzo się cieszę, bo by mnie chyba szlag jasny trafił.
To czytnik e-booków. W tej roli sprawdza się naprawdę świetnie, w ogóle nie męczy oczu, do tego jest bardzo lekki, wreszcie nie musze taszczyć ze sobą tomiszczy, które mają po kilkaset stron, wszystko mam w małym urządzeniu. Czcionkę można dopasować do siebie - z tego co pamiętam, chyba ją powiększyć nawet 5-krotnie (nie mam jak zrobić jakiegokolwiek zrzutu, aparat odmawia posłuszeństwa).
Jednak wszystko jest pięknie i cacy, dopóki mamy do czynienia z formatami e-pub i mobi. Pdf-y są już bardziej skomplikowane - zależy, czy to "normalna" książka, czy zeskanowane jp(e)gi i wrzucone w pdfa. Ta pierwszą wersję jak najbardziej można przeżyć (mimo że czasem mam pewne problemy z czcionką), o tyle podręczniki (bo to zazwyczaj ta druga forma) jest cholernie irytująca. Zazwyczaj na widoku 100% widok jest za mały, aby odczytać wszystko, a gdy go powiększamy, trzeba operować strzałkami, a zbuforowanie tego, co jest obok zajmuje trochę czasu (zapewne nie bedzięcie wiedzieć o co mi chodzi, ten post uzupełnię o zdjęcia, wtedy wszystko będzie jasne).
Podsumowując - czytnik jest świetny jeśli chodzi o czytanie książek; niestety, jeśli chodzi o główny cel, w jakim go kupiłam - jestem trochę zawiedziona. Momentami żałuję, że nie dozbierałam tych 400 złotych i nie kupiłam sobie netbooka - no ale mądry Polak po szkodzie :) Nie odradzam całkowicie tej decyzji, jednak warto przemyśleć główny cel zakupu tego urządzenia - jeśli chcemy na nim przerabiać podręczniki, to myślę, że warto sobie odpuścić.

To tyle ode mnie, pozdrawiam :)

6 komentarze:

Sitar pisze...

Ja własnie zbieram na czytnik, ale na Amazon Kindle. Cóż, zoabczymy jak to urządzenie się sprawdzi. Pozdrawiam ; )

Aruenna pisze...

hej:)

istnieją konwertery pdf -> epub, np. calibre. ładnie działa, i książki później można sobie spokojnie przerabiać:)

Keraunos pisze...

Czytnik to fajna rzecz ale mnie się dobrze korzysta z 9,7 cala.
Jakoś 6 cali to zdecydowanie za mało zwłaszcza na PDF'y choć i normalne pliki word lub txt też wolę na 9,7 czytać.
Natomiast net-book to jednak LCD a nie e-papier, wiec męczy oczy. Nie wiem jak inni ale ja z LCD nei jestem w stanie długo czytać bo mnie oczy bolą. A z e-papieru mogę bez problemu.

Keraunos
http://keraunos.blog.onet.pl/

Aleksandra pisze...

Z tego samego powodu co Keraunos, wolę e-papier od LCD. Nie chcę już dłużej męczyć moich oczu, które i tak mnie już nienawidzą za czytanie przy zbyt słabym świetle i te godziny przed laptopem...
Od nowego roku zamierzam odkładać sobie na czytnik. Na ten moment nie staram się myśleć o jakimś konkretnym modelu, bo technika idzie tak do przodu, że za pół roku co innego będzie na topie. Jak uzbieram konkretniejszą kwotę to zobaczę co mnie zainteresuje.
Mam pytanko: Masz może jakieś konkretne rady odnośnie tego na co zwracać uwagę przy wyborze czytnika? Co jest istotne a co jest całkowicie zbędne?

Rosolne_Opium pisze...

Aleksandra, przepraszam Cie, ze odpisuje tak pozno (mam nadzieje ze nie za pozno), dopiero zauwazylam Twoj komentarz!
Po pierwsze - bardzo mocno przemysl, do czego bedzie sluzyl ci czytnik. Czy beda ta zwykle ksiazki, czy moze takie do nauki jezykow i gazety? Jesli to drugie, warto wziac pod uwage mimo wszystko tablet :)
Po drugie - pojemnosc karty pamieci, ktora mozesz wsadzic do czytnika. Pamiec wbudowana mojego czytnika wynosi ok. 2 GB i jest to wystarczajace, jednak dla niektorych moze to byc za malo :) Z tego co wiem, to dla mojego ONYXa maksymalna pojemnosc przenosnej karty pamieci to bodaj 4 GB - choc jak mowilam, mnie pamiec wbudowana jak najbardziej wystarcza, ale jesli jedziesz na baaaardzo dlugie wakacje badz korzystasz z duuuuuzej ilosci podrecznikow - moze byc za malo.
Po trzecie - firma. Zadnych chinskich no-name'ow, ktore rozwala sie po kilku miesiacach (o ile dobrze pojdzie).

http://forum.eksiazki.org/ - warto tu zajrzec i poczytac :)

Keraunos pisze...

Ale karta większa powinna działać. Bo poza dużym mam też taki mały 6 calowy właśnie Onyx x61s i mam do niego kartę 16 GB która działa. Strasznie też długo trzyma bateria w przeciwieństwie do innych modeli po naładowaniu bez wyłączania go ze 3 tygodnie działa. Wyłączanie tego modelu jest bez sensu.

Zaletą jego jest też to że jest mały i wytrzymały. I np. do czytania w podróży, autobusach, itp. nadaje się o wiele lepiej niż większe modele.

http://keraunos-takiesobieprzemylenia.blogspot.com/

Prześlij komentarz

RSS Feed